Derde en vierde dag

26 augustus 2014 - Lapseki, Turkije

Maandag reden we van Forli naar Ancona. De ferry vertrok stipt om 13u30. Het inchecken verliep zeer vlot. Nadat we onze spullen naar onze kajuit hadden gebracht, gingen we naar dek 10. Daar was voldoende plaats en konden we rustig iets drinken en een maaltijd nemen. Poppy was daar ook toegelaten. We gingen op tijd.naar bed want in Griekenland staan ze al een uurtje verder en we kwamen om 6u00 reeds aan in Igoumenitsa. Om 5u00 (4u00  onze tijd) uit de veren om ons klaar te maken. De ferry had geen vertraging! Het was nog donker wanneer we onze rit richting Turkije begonnen. Tot aan de Grieks-Turkse grens verliep alles zeer vlot. Aan de grens zelf vermoed ik dat er een of andere stiptheidsactie bezig was. Er stond een lange file. Na een tijdje kwam er een douanebeambte de auto's van EU-burgers uit de file halen. We konden ze allemaal voorbij rijden zodat we met alle formaliteiten en taxfree-shoppen toch maar een uurtje kwijt waren. Dan nog een honderdtal kilometer tot aan de overzet van de Dardanellen. Om 16u30 waren we aan ons hotel in Lapseki. Na het inchecken reden we naar een restaurantje in de buurt, want in het hotel was er blijkbaar alleen ontbijt. Morgen nog de laatste 440 km naar onze eindbestemming!

1. Chris en Peter:
    26 augustus 2014
    Eindelijk een beetje tijd om jullie reisverhaal te lezen... Niet dat we het druk hebben met het werk! Wel met feestjes en gasten entertainen en sightseeen... Heel leuk, we ontdekken nog altijd leuke plekjes in eigen land en stad ... Aan jullie nog veel reisplezier en behouden aankomst!